GATT / WTO

GATT był jedyną instytucją globalną zajmującą się międzynarodowymi stosunkami handlowymi oraz redukcją barier handlowych. Podstawowym celem GATT było doprowadzenie do rozwoju handlu bez jakiejkolwiek dyskryminacji. Znajduje to wyraz w klauzuli największego uprzywilejowania (KNU): wszystkie korzyści, ulgi, przywileje Czytaj więcej...

Etapy i cechy Globalizacji

Tworzenie więzi międzywspólnotowych to pierwszy etap, pierwszy krok w kierunku, który dzisiaj określamy mianem globalizacji. Prosta produkcja towarowa, próby pokonywania barier kulturowych i językowych, politeizm, uświadamianie sobie odmienności między wspólnotami oraz organizacja na poziomie małego, bezpośrednio za Czytaj więcej...

Co to jest Globalizacja?

Określenia: „globalny”, "problemy globalne”, „globalizacja”, "procesy globalizacji”, itp. Bardzo upowszechniły się w ostatnich latach i weszły na stałe zarówno do języka potocznego, jak i do języka fachowego. Wydawać się zatem może, iż są to pojęcia nie tylko powszechnie znane i używane ale również p Czytaj więcej...

Marketingowe pojmowanie jakości w usługach

W podejściu marketingowym wyróżnić możemy 5 alternatywnych ujęć jakości:• pogląd transcendentalny – jakość jest synonimem wrodzonej doskonałości. Ten pogląd jest często stosowany w odniesieniu do sztuki. Ludzie uczą się rozpoznawać jakość jedynie poprzez doświadczenie zdobywane dzięki uczestnictwu na pr Czytaj więcej...

Marketing usług

Usługa jest to każda czynność zawierająca w sobie element niematerialności, która polega na oddziaływaniu na klienta lub przedmioty bądź nieruchomości znajdujące się w jego posiadaniu, a która nie powoduje przeniesienia prawa własności. Przeniesienie prawa własności może jednak nastąpić, a świadczenie u Czytaj więcej...

Metody i formy organizacyjne szkoleń

Jednym z ważnych elementów osiągania wysokiej jakości szkoleń jest posiadanie nowoczesnych środków dydaktycznych. Wśród nich dużym zainteresowaniem cieszą się firmy dydaktyczne. Istotny staje się również wysokiej klasy sprzęt audiowizualny. Nowoczesne komputery i ich oprogramowanie są w wielu wypadkach n Czytaj więcej...

Rola i jakość szkoleń pracowników

W wielu nowoczesnych przedsiębiorstwach dbających o rozwój do głównych zadań należy umiejętny proces zarządzania ludźmi. W świetle takiego nastawienia człowiek jest traktowany jako najwyższe dobro. Od jego zaangażowania, jakości pracy, wydajności oraz identyfikacji z zakładem zależeć będzie dalszy pozytywny r Czytaj więcej...

Kształcenie a wymagania wobec pracowników

Ukształtowany w pierwszych latach istnienia Polski Ludowej system oświatowo – wychowawczy, był rozwijany i doskonalony w zależności od potrzeb i możliwości państwa. Zarówno jego kształt, jak i funkcje determinowały przede wszystkim zachodzące w Polsce przeobrażenia polityczne, gospodarcze i kulturalne oraz rodzime Czytaj więcej...

Szkolenia pracowników jako element rozwoju osobistego

Szkolenia (jak również coaching) są celowo i świadomie organizowanymi przedsięwzięciami zaspakajającymi zgłaszane przez przedsiębiorstwa, instytucje, urzędy potrzeby podniesienia wiedzy i umiejętności przez wskazane osoby. Dobór oferty szkoleniowej (program, wykładowcy, miejsce szkolenia, podręczniki itp.) jest cz Czytaj więcej...