Historia reklamy

Przekazywanie informacji zachęcających do wymiany i kupowania różnych produktów ma historię sięgającą najdawniejszych czasów. Świadczą o tym znajdowane przez archeologów napisy na skałach, ścianach i na papirusach w starożytnej Fenicji, Babilonii, Egipcie, Grecji i Rzymie. Fenicjanie wykonywali rysunki przedstawi Czytaj więcej...

Rodzaje zabezpieczeń płatności w Internecie

W związku z rozwojem handlu w Internecie, należało opracować metody dokonywania płatności za zakupione towary i usługi. Początkowo stosowano (stosuje się do tej pory) metody polegające na połączeniu transakcji zawieranej przez sieć z zapłatą dokonywaną, poza Internetem. Uiszczenie należności w tej metodzie pole Czytaj więcej...

Cele przedsiębiorstwa

Czy przedsiębiorstwo może funkcjonować i rozwijać się bez zdefiniowania misji, czy każde przedsiębiorstwo może określić swoją misję? Oczywiście nie każde przedsiębiorstwo może określić swoją misję.  Jednakże, jak wspomniano, ustalenie formalne misji czyni bardziej prawdopodobnym sukces przedsiębiorstwa Czytaj więcej...

Prawna sytuacja uczestników umowy faktoringu

W wyniku zawarcia umowy faktoringowej powstają określone prawa i obowiązki dla wszystkich podmiotów mających związek z dokonaną transakcją faktoringową, a więc zarówno faktora i faktoranta, jak i dłużnika.Na skutek zawarcia umowy faktoringu na faktora przechodzi cedowana w ramach tej umowy wierzytelność. Staje si� Czytaj więcej...

Dokumenty wymagane przy zawieraniu umowy faktoringu

Faktorant powinien przedstawić następujące dokumenty:1. Dokumenty założycielskie, tzn.:- akt notarialny spółki wraz ze zmianami (spółki prawa handlowego)- wpis do ewidencji działalności gospodarczej (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne)- aktualny wypis z rejestru handlowego wa� Czytaj więcej...