Historia Banku Przemysłowego S.A.

Bank Przemysłowy S.A. w Łodzi został utworzony w 1990 r. z inicjatywy łódzkich przedsiębiorstw przemysłu lekkiego. Kapitał założycielski wynosił 1300 tys. zł. Ośmiu z ogólnej liczby 36 akcjonariuszy posiadało 85% kapitału akcyjnego. Bank rozpoczął działalność operacyjną w lutym 1991 r. Mimo pogłębiającej Czytaj więcej...

Początki marketingu internetowego

Internet ma coraz większe znaczenie dla działań marketingowych każdej firmy. Zagonieni w codzienności i zmęczeni ciężką pracą klienci zauważają, że korzystając z Internetu można zaoszczędzić dużo czasu. Zamiast spędzać czas na bieganiu pomiędzy sklepami mogą sprawdzić, kto oferuje produkt, który ich inter Czytaj więcej...

Komunikacyjna funkcja Internetu

Obecnie w dziedzinie masowego komunikowania możemy obserwować współistnienie dwóch modeli odzwierciedlających masowy i odmasowiony model społeczeństwa. Pierwszy to tradycyjny model masowego komunikowania, którego charakterystycznymi elementami są: aktywny nadawca, standardowy przekaz oraz rozproszone masowe audytorium Czytaj więcej...

Jak zaprojektować ogłoszenie reklamowe w prasie?

Ogłoszenie takie składać się powinno z 4 najważniejszych elementów. Są nimi:1. Ilustracja2. Nagłówek3. Treść4. SloganAd1. Ilustracja powinna pobudzić ciekawość czytającego i skłaniać go do przeczytania całej treści reklamy, dzięki czemu otrzyma odpowiedz na swoje pytania. Ilustracje, fotografie są lepsze od Czytaj więcej...

Pozytywne i negatywne skutki bezrobocia

Pozytywne:- Poprawa dyscypliny pracy wśród zatrudnionych- Lepsza alokacja siły roboczej tzn. pracodawcy mogą łatwiej znaleźć pracowników- Skłania ludzi do nabywania kwalifikacji, zdobywania nowych umiejętnościNegatywne:A) indywidualne – związane bezpośrednio z bezrobotnymi:- Obniżenie dochodów- Obniżenie poziom Czytaj więcej...

Aktywne i pasywne sposoby przezwyciężania bezrobocia

Aktywne:- Stymulowanie wzrostu gospodarczego- Pobudzanie popytu na pracę przez: zamówienia rządowe, prace interwencyjne - roboty publiczne- Obniżanie podatków dla firm, które zwiększają zatrudnienie- Zwrot całości lub części wydatków ponoszonych przez przedsiębiorców na tworzenie miejsc pracy (zwłaszcza dla niepe Czytaj więcej...