Reklama internetowa - Pozycjonowanie - Optymalizacja

Reklama znana jest ludziom od tysięcy lat, jednak wiek XX i XXI przyniósł jej nową jakość i możliwości. Stała się ona niemal religią – mamy do czynienia ze swoistym kultem reklamy. Mamy do czynienia z totalitarnym oddziaływaniem reklamy, towarzyszy ona ludziom na każdym kroku. Jest wszechobecna – w mediach, na u Czytaj więcej...

Fokusy cz. 2

DOBÓR OSÓB DO BADANIA - KRYTERIA SELEKCYJNEPrecyzyjne określenie, kim powinni być uczestnicy badania jest jedna z ważniejszych decyzji przy planowaniu badania. Ustalanie składu grup powinno być podporządkowane dwom celom: uzyskaniu jak największej ilości informacji na dany temat oraz zapewnieniu komfortu uczestnikom, a Czytaj więcej...

Fokusy cz. 1

Fokusy to inaczej zogniskowane wywiady grupowe. Ten rodzaj wywiadu stosuje się często jako narzędzie eksploracji nowych obszarów, najchętniej wykorzystywane są w początkowej fazie, gdy niewiele jeszcze wiadomo o przedmiocie badań. Fokusy są także źródłem informacji o języku, jakim posługują się badani.Decyzje o Czytaj więcej...

Marketingowe pojmowanie jakości w usługach

W podejściu marketingowym wyróżnić możemy 5 alternatywnych ujęć jakości:• pogląd transcendentalny – jakość jest synonimem wrodzonej doskonałości. Ten pogląd jest często stosowany w odniesieniu do sztuki. Ludzie uczą się rozpoznawać jakość jedynie poprzez doświadczenie zdobywane dzięki uczestnictwu na pr Czytaj więcej...

Marketing usług

Usługa jest to każda czynność zawierająca w sobie element niematerialności, która polega na oddziaływaniu na klienta lub przedmioty bądź nieruchomości znajdujące się w jego posiadaniu, a która nie powoduje przeniesienia prawa własności. Przeniesienie prawa własności może jednak nastąpić, a świadczenie u Czytaj więcej...