Pozapłacowe formy wynagradzania

Istnieje wiele form wynagradzania za pracę, nie koniecznie musi to być wynagrodzenie finansowe. Warto zwrócić uwagę na świadczenia pozapłacowe, które stanowią część wynagrodzenia. Ciągle jeszcze w naszym kraju niedoceniane, zarówno przez pracodawców jak i przez pracowników. Przyczyny takiego stanu należy dopatry Czytaj więcej...

Płaca jako składnik wynagrodzeń

Frederick Taylor jako pierwszy wzbudził szerokie zainteresowanie pieniędzmi jako motywacyjnym narzędziem stymulującym produkcję. Swoją tezę oparł na założeniu, że robotnik będzie wkładał w pracę więcej wysiłku, aby maksymalizować swoje dochody ekonomiczne. Aż do późnych lat dwudziestych zasada ta stała się Czytaj więcej...

Rola i jakość szkoleń pracowników

W wielu nowoczesnych przedsiębiorstwach dbających o rozwój do głównych zadań należy umiejętny proces zarządzania ludźmi. W świetle takiego nastawienia człowiek jest traktowany jako najwyższe dobro. Od jego zaangażowania, jakości pracy, wydajności oraz identyfikacji z zakładem zależeć będzie dalszy pozytywny r Czytaj więcej...

Kształcenie a wymagania wobec pracowników

Ukształtowany w pierwszych latach istnienia Polski Ludowej system oświatowo – wychowawczy, był rozwijany i doskonalony w zależności od potrzeb i możliwości państwa. Zarówno jego kształt, jak i funkcje determinowały przede wszystkim zachodzące w Polsce przeobrażenia polityczne, gospodarcze i kulturalne oraz rodzime Czytaj więcej...

Szkolenia pracowników jako element rozwoju osobistego

Szkolenia (jak również coaching) są celowo i świadomie organizowanymi przedsięwzięciami zaspakajającymi zgłaszane przez przedsiębiorstwa, instytucje, urzędy potrzeby podniesienia wiedzy i umiejętności przez wskazane osoby. Dobór oferty szkoleniowej (program, wykładowcy, miejsce szkolenia, podręczniki itp.) jest cz Czytaj więcej...