Komunikacja banku z otoczeniem cz. 2

Szeroki rozwój obsługi bankowej osób fizycznych doprowadził do wzrostu zainteresowania banków tą grupą klienteli i jej specyfiką. Zainteresowanie to przejawiło się w szczególny sposób w latach 70-tych, w okresie trudności ekonomicznych intensywnych poszukiwań dróg dalszego wzrostu obrotów i formowania się market Czytaj więcej...

Komunikacja banku z otoczeniem cz. 1

Komunikowanie się banku z otoczeniem jest niczym innym jak komunikowaniem się z nabywcami. Stosowanie tego terminu oznacza chęć zwrócenia uwagi na samą istotę oddziaływania na nabywców, czyli na to, że polega ona na przekazywaniu potencjalnym lub rzeczywistym nabywcom odpowiednio opracowanych informacji, które różny Czytaj więcej...

Prawne podstawy transakcji faktoringowej

Stosunek prawny faktoringu kreuje zarówno złożona umowa faktoringowa, jak i stosunki zobowiązaniowe wynikające z umowy podstawowej, a także z relacji między faktorem a dłużnikiem. Jak już nadmieniono, faktoring w obecnej postaci jest efektem ewoluowania tego produktu wraz z rozwojem gospodarczym. W fazie pierwotnej fak Czytaj więcej...

Usługi i produkty turystyczne

Usługi turystyczneW ekonomii „usługami" nazywa się wszelkie czynności związane bezpośrednio lub pośrednio z zaspokajaniem potrzeb ludzkich, ale nie służące do wytwarzania przedmiotów. Usługi są elementem infrastruktury gospodarczej (m.in. usługi komunalne, gastronomiczne, bytowe, ubezpieczeniowe, bankowe, handel) Czytaj więcej...

Ekonomika turystyki

Ekonomia jest nauką o procesach gospodarczych w sferze produkcji, podziału, wymiany i konsumpcji środków zaspokajania potrzeb ludzkich. Ze względów praktycznych występuje jednak także potrzeba wyodrębnionego rozpatrywania poszczególnych dziedzin procesu gospodarczego. Zajmują się tym poszczególne działy ekonomii sz Czytaj więcej...

Historia Banku Przemysłowego S.A.

Bank Przemysłowy S.A. w Łodzi został utworzony w 1990 r. z inicjatywy łódzkich przedsiębiorstw przemysłu lekkiego. Kapitał założycielski wynosił 1300 tys. zł. Ośmiu z ogólnej liczby 36 akcjonariuszy posiadało 85% kapitału akcyjnego. Bank rozpoczął działalność operacyjną w lutym 1991 r. Mimo pogłębiającej Czytaj więcej...

Początki marketingu internetowego

Internet ma coraz większe znaczenie dla działań marketingowych każdej firmy. Zagonieni w codzienności i zmęczeni ciężką pracą klienci zauważają, że korzystając z Internetu można zaoszczędzić dużo czasu. Zamiast spędzać czas na bieganiu pomiędzy sklepami mogą sprawdzić, kto oferuje produkt, który ich inter Czytaj więcej...

Handel i usługi czyli e-commerce w Internecie

Handel i usługi (commerce) to obiecująca, ale mało jeszcze rozwinięta płaszczyzna Internetu. Istnieją tu ograniczenia techniczne i mentalne, tym większe w Polsce, skupiającej się jeszcze na prostym handlem za gotówkę.Internet jest miejscem działalności gospodarczej, zarówno handlowej (sprzedaży i aukcji), jak i us Czytaj więcej...

Wpływ reklamy i slogany reklamowe

Dobre opinie i rekomendacje innych klientów agencji mogą dotyczyć tylko ściśle określonego zakresu usług, jakie dla danego klienta były wykonywane i to one są właśnie prezentowane potencjalnemu klientowi mając wykazać, że agencja postrzegana jest jako szczególnie dobra. Zdarza się wtedy, że ten sam klient korzys Czytaj więcej...