Prosty biznes plan przedsięwzięcia - Firma fonograficzna
Zamierzenia i cele firmy
Jesteśmy firmą fonograficzną zajmującą się wydawaniem płyt, organizacją koncertów i promowaniem zespołów. Firma powstała z myślą o młodych muzykach stawiających pierwsze kroki w show-biznesie. „AudioShow” jest swego rodzaju mentorem, opiekunem i mecenatem zespołów muzycznych.
Jak powszechnie wiadomo w naszym kraju panuje dziwne przekonanie: nieważny talent – ważne pieniądze lub obfita klatka piersiowa „artystki”. Nasze firma pragnie to zmienić.
W Polsce istnieje kilka firm fonograficznych, jednak z czystym sumieniem możemy stwierdzić, że żadna z nich nie ma nic wspólnego z promowaniem sztuki i kształtowaniem wrażliwości artystycznej, a nastawia się jedynie na zarabianie pieniędzy. Efektem tego jest to, że prawdziwa sztuka pozostaje niezauważona i w porównaniu z rynkiem muzycznym w innych krajach (chociażby europejskich) pozostajemy daleko w tyle. Chcemy promować rodzime klimaty i muzykę najbardziej trafiającą w gusta Polaków. Chodzi oczywiście o disco polo - przez jednych kochane, przez innych wyśmiewane (choć i oni w zaciszu swoich domów słuchają tej muzyki). Jednak rynek się nie myli i artyści disco polo to jedni z najlepiej zarabiających muzyków w naszym kraju, a stawki za ich koncerty bardzo często są wyższe niż piosenkarzy oferujących bardziej mainstreamową muzykę.
Korzystając z własnych doświadczeń, planujemy w ciągu najbliższych dziesięciu lat poprawić sytuację na polskim rynku muzycznym. Naszym celem jest stworzenie szans zespołom, które na to zasługują, a niestety są ignorowane przez obecnych gigantów kiczu. Za priorytetowe zadanie postawiliśmy sobie pokazanie polskiej publiczności prawdziwej strony sztuki.
Opis przedsięwzięcia
Dwa nieodłączne składniki sukcesu każdego nowego przedsięwzięcia to dobry pomysł na firmę oraz odpowiedni ludzie. Nasz personel postrzegany jest jako entuzjastyczny, niezwykle aktywny, zainteresowany i zawsze pełen nowych pomysłów.
Uważamy, że Polska ma odpowiednie geny kulturowe – to właśnie nasza ojczyzna wydała na świat takich geniuszy jak: Chopin, Paderewski, Szpilman, czy Moniuszko. Nasz kraj nie jest beznadziejnym przypadkiem, ale niewykluczone że będziemy musieli ponownie odkryć, wypracować i przećwiczyć te geny.
W naszej dziedzinie jesteśmy kompetentnymi specjalistami, dysponujemy niezbędnymi umiejętnościami i bez mrugnięcia oka wykonujemy pracę, która może się przyczynić do sukcesu prowadzonego przez nas przedsięwzięcia. Wiemy jak sztukę skutecznie wprowadzić na rynek tak, aby nie straciła ona na wartości.
Naszym pierwszym celem jest zorganizowanie trasy koncertowej promującej zespół „milkovian”. Jest to młoda formacja pochodząca ze Skierniewic reprezentująca bardzo popularny na zachodzie gatunek muzyki zwany rockiem alternatywnym. Chłopaki zainspirowali nas bardzo luźnym podejściem do muzyki tj. nieograniczonym stereotypami i schematami. Jesteśmy przekonani, że wykonywana przez nich muzyka trafi do szerokiego grona odbiorców i zmusi niejednego słuchacza do refleksji na temat polskiego rynku muzycznego.
Badanie rynku
Dzięki badaniom opinii publicznej wynika że społeczeństwo jest zainteresowane nowymi nurtami muzyki w naszym kraju. Na pytanie „Czy Twoim zdaniem w polskiej muzyce potrzebna jest odmiana?” ankietowani byli niemal jednogłośni:
Na pytanie „Jak określasz poziom polskiej muzyki?” ankietowani również wykazali się znudzeniem.
Przeprowadzona ankieta jest dowodem na to, że w polskim przemyśle fonograficznym potrzebne są zmiany. Polscy słuchacze są znudzeni komercją, chcą czegoś świeżego, nowego. „AudioShow” właśnie coś takiego chce im zaoferować
Reklama i promocja
Wielkość budżetu przeznaczonego na reklamę pozwala nam na zastosowanie środków takich jak:
- plakaty
- ulotki
- prasa
- radio
Dodatkowymi bezpłatnymi formami reklamy mogą być Internet, czy ewentualna wzmianka o koncertach w lokalnych gazetach.
W czasie trwanie trasy koncertowej w miastach odwiedzanych przez zespół „milkovian” przeprowadzane będą wywiady z członkami formacji w miejscowych stacjach radiowych jak i w sklepach sieci EMPIK. Poza tym można skontaktować się z samym zespołem, który jest bardzo otwarty na ludzi i chętnie udzieli informacji na temat granej przez siebie muzyki i spraw związanych z trasą. Chłopaki posiadają bardzo przejrzystą i miłą dla oka stronę internetową www.milkovian.pl, na której można znaleźć z nimi kontakt telefoniczny bądź mailowy.
W miejscu odbywania się koncertu rozstawione będą „przystanki”, gdzie każdy będzie mógł dowiedzieć się o sprawach związanych z trasą koncertową, czy wyrazić własne zdanie na temat swoich zainteresowań muzycznych. Zebrane informacje z pewnością pomogą nam w organizacji kolejnych imprez w przyszłości.
Plan działania
Trasa koncertowa zespołu „milkovian” rozpocznie się 12 czerwca. Potrwa dokładnie miesiąc.
Na miejsca koncertów zostały wybrane kluby, które podobnie jak nasza firma odczuwają potrzebę walki z „muzyką” komercyjną, czyli tak zwanym kiczem. Sprzedażą biletów przed koncertem zajmie się przeszkolona i zaufana osoba, a przed planowanym dniem koncertu osoby upoważnione przez właściciela pubu. Część dochodu zostaje u osoby która posiada lokal stanowi ona 10 % zysku.
Plan trasy koncertowej
12.06.2020 Zielona Góra - 4 Róże dla Lucienne
13.06.2020 Kostrzyn- Piwnica
14.06.2020 Gorzów Wlkp.- Pozytyv
17.06.2020 Szczecin- Kontrast
18.06.2020 Koszalin- Kreślarnia
22.06.2020 Gdańsk - Sqot
23.06.2020 Gdynia - Tasak
24.06.2020 Malbork - Zamek
27.06.2020 Toruń - Mikołaj
28.06.2020 Inowrocław - Szafa
30.06.2020 Włocławek - U Wujka
01.07.2020 Warszawa - Stodoła
02.07.2020 Skierniewice - Zagroda
03.07.2020 Łódź - Ambulans
06.07.2020 Kraków - Pod Kozłem
07.07.2020 Częstochowa - U Dyrektora
09.07.2020 Tarnów - Przepraszam
10.07.2020 Zamość - Undergrand
12.07.2020 Lublin - Awaria
Prognoza wyników
Analizując wielkość rynku i konkurencje doszliśmy do wniosku ze trafiliśmy na zaniedbaną cześć przemysłu muzycznego. Dobierając wielkość zysku a sezonowość wybraliśmy miesiące letnie czerwiec lipiec na czas naszej trasy koncertowej. Powodem tej decyzji była grupa docelowa jaką są osoby w wieku 18-27 lat uczące się.
Więc analogicznie nasza ewentualna publiczność ma dużo czasu wolnego (wakacje).
Kolejnym kryterium jakim kierowaliśmy się przy prognozie zysków były lokale w których ma występować zespól „milkovian”. Większość klubów mieści się w atrakcyjnych lokalizacjach i występ jest zapewniony na 100 %. Przechodząc do konkretów dokując zestawienia zysków i start jesteśmy przekonani o sukcesie naszego przedsięwzięcia.
Koszty i przychody prognozujemy na następującym poziomie (do pogrupowania):
- opłaty związane z trasą koncertową (noclegi wyżywienie) - 8 000 zł
- przychody ze sprzedaży płyt - 30 000 zł
- drukowanie (plakaty, ulotki itp.) - 12 000 zł
- przychody ze sprzedaży biletów - 36 000 zł
- produkcja płyt - 10 000 zł
- przychody ze sprzedaży gadżetów (koszulki, naszywki itp.) - 11 000 zł
- transport - 6 000 zł
- reklama - 9 500 zł
- rezerwa finansowa - 5 000 zł
- materiały - 6 000 zł
- wynagrodzenia - 15 000 zł