Komunikacja banku z otoczeniem cz. 2

Szeroki rozwój obsługi bankowej osób fizycznych doprowadził do wzrostu zainteresowania banków tą grupą klienteli i jej specyfiką. Zainteresowanie to przejawiło się w szczególny sposób w latach 70-tych, w okresie trudności ekonomicznych intensywnych poszukiwań dróg dalszego wzrostu obrotów i formowania się market Czytaj więcej...

Obrót gotówkowy banku

Obrót gotówkowy banku polega na przyjmowaniu i wydawaniu znaków pieniężnych, a głównie na przyjmowaniu wpłat i dokonywaniu wypłat. Wpłaty pieniędzy mogą odbywać się w różnej formie: • wpłat do kasy banku• wpłat do skarbca nocnego • wpłat za pośrednictwem inkasa samochodowegoKlient dokonując wpłaty do Czytaj więcej...

Motywowanie pracowników na przykładzie firmy

Proces motywacji w przedsiębiorstwie produkcyjnym XYZ stara się być opierany na tradycyjnym podziale ludzkich potrzeb według piramidy Maslowa. W rzeczywistości jednak różni się on od niego w sposób znaczący. Relacje międzyludzkie panujące wewnątrz firmy określić można jako dobre i przyjacielskie, mimo iż nie do Czytaj więcej...

Cele przedsiębiorstwa

Czy przedsiębiorstwo może funkcjonować i rozwijać się bez zdefiniowania misji, czy każde przedsiębiorstwo może określić swoją misję? Oczywiście nie każde przedsiębiorstwo może określić swoją misję.  Jednakże, jak wspomniano, ustalenie formalne misji czyni bardziej prawdopodobnym sukces przedsiębiorstwa Czytaj więcej...

Podstawowe typy ekonomii

Zacznijmy od tych mniej znanych wśród "nieekonomistów":Ekonomia pozytywna – stanowi system wiedzy obiektywnej o tym jak działa gospodarka. Bada skutki konkretnych wyborów ekonomicznych, bez sądów wartościujących. Określa jak sytuacja wygląda obecnie czyli stwierdza fakty. Ekonomia normatywna – stanowi system wiedz Czytaj więcej...