Reklama internetowa - Pozycjonowanie - Optymalizacja

Polecane: sklep.gearmar.pl

Reklama znana jest ludziom od tysięcy lat, jednak wiek XX i XXI przyniósł jej nową jakość i możliwości. Stała się ona niemal religią – mamy do czynienia ze swoistym kultem reklamy. Mamy do czynienia z totalitarnym oddziaływaniem reklamy, towarzyszy ona ludziom na każdym kroku. Jest wszechobecna – w mediach, na ulicach, w środkach komunikacji, w Internecie czy też w domu, gdzie telefonicznie atakują nas telemarketerzy. Mimo usilnych starań nie uciekniesz od reklamy. XXI wiek to czas rozwoju Internetu, który wkracza w nowe obszary naszego życia. Służy nam już nie tylko do przeglądania stron www czy sprawdzania poczty email na komputerach PC. Internet rozgościł się  na dobre w naszych telefonach, a spadek cen transmisji danych i wzrost prędkości połączeń spowodował, że telewizję oglądamy już nie tylko na telewizorach, ale coraz chętniej robimy to na naszych telefonach. O ile płatne serwisy VOD nie atakują nas reklamami proszków do prania i tabletek na ból głowy, o tyle te darmowe już bardzo chętnie serwują nam długie seanse reklam, których pozbyć się możemy jedynie dzięki opłacie niedrogich abonamentów, które najczęściej nie dają nam w zamian nic więcej poza wyłączeniem wspomnianych reklam.

To rozwój Internetu spowodował, że już od rana, biorąc telefon do ręki, jesteśmy atakowani przeróżnymi reklamami w postaci wiadomości e-mail czy reklam tekstowych lub obrazkowych podczas przeglądania portali społecznościowych. Również obecne sprzęty AGD korzystają z dostępu do sieci. Na szczęście nie zauważyłem, aby moja drukarka czy odkurzacz serwowały mi w jakiś niecny sposób niechciane reklamy.

Reklama nie jest to wymysł ostatnich lat, ostatnich dziesięcioleci czy nawet ostatnich wieków. W starożytnych Pompejach znaleziono ściany domów z reklamami najlepszych mleczarni, tawern, zajazdów i zakładów ciesielskich i nie były to wcale najstarsze przekazy reklamowe w historii ludzkości. Wśród wykopanych w czasie badań archeologicznych glinianych tabliczek w starożytnym Babilonie, z trzeciego tysiąclecia przed naszą erą, były także takie, na których widniały reklamy szewca, skryby oraz kupca handlującego jakąś maścią.

Często czujemy przesyt reklamy. Jesteśmy zmęczeni sloganami i wizjami lepszego życia - zdrowszego, bogatszego i łatwiejszego, bo nowy proszek prawie sam zrobi za nas pranie. Reklama obiecuje nam złote góry, mami fantastycznymi wizjami. Jest ona nie tylko informacją o produkcie, ale skrzętnie skrywanym przekazem podprogowym, który ma dogłębnie poruszyć naszą psychiką. Jej podstawowy cel to nakłonienie nas do dokonania zakupu.

Reklama internetowa pozornie bazuje na wyborze jej odbiorcy, który jeżeli potrzebuje konkretnej informacji - otrzymuje ją, nie będąc zmuszonym oglądać tego czym nie jest zainteresowany. Tradycyjne metody reklamowe polegają na tym, iż firmy reklamują się narzucając odbiorcy swój przekaz, np. w prasie ukazują się reklamy niezależnie od tego czy czytelnik jest nimi zainteresowany czy nie. Reklama internetowa daje prawo wyboru. Jeżeli odbiorca jest zainteresowany reklamami danego wyrobu, usługi czy firmy, wpisuje w wyszukiwarce interesującą go frazę i uzyskuje to co jest mu potrzebne. Przed otrzymaniem listy wyników nie jest zmuszany do obejrzenia 15 sekundowej reklamy czy też reklamowej grafiki, która wypełni mu cały ekran monitora czy telefonu. Nie oznacza to, że wyszukiwarki są wolne od reklam. O nie. Każdy z nas doskonale o tym wie. W końcu takie firmy jak Google też muszą z czegoś żyć i czasy wyszukiwarki wolnej od reklam minęły bezpowrotnie.

Sponsorowane wyniki wyszukiwania wplecione w wyniki organiczne są dużo mniej uciążliwe dla odbiorców niż długie spoty reklamowe. Klienci stają się jednak coraz bardziej "do-edukowani" i wierząc w moc i nieomylność takich wyszukiwarek jak np. Google, wyżej cenią sobie organiczne wyniki wyszukiwania niż te, które identyfikują jako wyniki sponsorowane czyli po prostu płatne wyniki reklamy kontekstowej np. Google ADS. W końcu jeśli adres www jakiejś firmy jest wysoko w wynikach wyszukiwania to firma musiała sobie czymś na to zasłużyć. Czymś co spowodowało, że Google umieściło jej stronę tak wysoko na podium, wśród milionów (lub więcej) podobnych stron. A wyniki sponsorowane, no cóż, każdy wie że aby się tam znaleźć wystarczy zapłacić. Większość klientów nie wie jednak, że istnieje proces nazywany 'pozycjonowanie stron internetowych' czyli potocznie SEO.

Reklama kontekstowa jest na tyle skalowalna, że udźwignie ją budżet każdej firmy, czego nie można powiedzieć np. o reklamie telewizyjnej. Z reklam kontekstowych korzystają też oczywiście znane marki z milionowymi budżetami na marketing, jakie jak m.in. Play, Plus, Mercedes, Audi, Toyota, Bayer oraz wiele innych marek, które znamy z reklam w TV. Każdy chce skorzystać z dobrodziejstw precyzyjnego kierowania reklam do ściśle określonego targetu potencjalnych klientów. Już nikogo nie dziwi fakt, iż w sponsorowanych wynikach wyszukiwania reklamuje się lokalny sklep zoologiczny, pomoc drogowa Pana Waldka z klatki obok, Pan Edek i jego "Fachowe remonty", osiedlowa firma sprzedająca i serwisująca klimatyzację...

Pozycjonowanie, jak i optymalizacja stron internetowych służą po to, aby podbić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Takie usługi kupić możemy w firmach, które się tym zajmują i jak łatwo się domyślić są to usługi płatne. Także bardzo często jest tak, że w wynikach wyszukiwania klient otrzymuje wyniki sponsorowane, które uważa za gorsze, a te które wyglądają jak "naturalne" bardzo często również są wynikiem "manipulacji" firm SEO. Pozycjonowanie stało się obecnie jedną z form promocji firmy, bo skoro mnóstwo firm korzysta z takiego "dopalenia" swoich pozycji to jeśli Ty, jako przedsiębiorca, tego nie zrobisz to pozostaniesz hen daleko w wynikach wyszukiwania. No chyba, że oferujesz coś bardzo niszowego to poradzisz sobie bez płatnego SEO.

Znaczenie Internetu trudno przecenić. Tak błyskawicznego rozwoju nie przeżywał jeszcze nie tylko żaden środek masowego przekazu, ale również żadna z dziedzin nauki i techniki. Wiąże się to niewątpliwie z ogromnymi możliwościami, jakie Internet oferuje już w chwili obecnej i jakie będzie oferował w najbliższej i dalszej przyszłości. A możliwości te są praktycznie nieograniczone.

Decydując się na reklamę w Internecie mamy do dyspozycji szeroki wachlarz możliwości. Dla wielu młodych przedsiębiorców taki nadmiar możliwości stanowi barierę, której istnienie powoduje, że zwlekają przed wejściem w ten kanał reklamowej komunikacji z klientem. Trzeba im poniekąd przyznać rację, bo najczęściej reklama w Internecie wymaga od nas więcej niż dodanie anonsu w gazecie czy zamieszczenie posta w grupie na FB. Dlaczego? Głównie dlatego, że logując się do panelu zarządzania reklamami w Google ADS czy Facebook jesteśmy atakowani ogromem możliwości. Takie tuzy jak właśnie Google czy Facebook od lat gromadzą wszelkie możliwe dane o swoich użytkownikach, a teraz dają nam odpłatną możliwość skorzystania z tych danych do targetowania naszych reklam czy też do remarketingu. A to tylko podstawowe możliwości jakie dają nam jako przedsiębiorcom zebrane dane o naszych przyszłych klientach. Już na początku przygody z reklamowaniem własnej firmy trzeba zdać sobie sprawę z tego, że odpowiednio targetowana reklama da nam lepszą konwersję, a co za tym idzie nasz budżet reklamowy nie zostanie zmarnowany na przypadkowych klientów, niezainteresowanych naszą ofertą. W końcu wyższe ROI oznacza grubszy portfel przedsiębiorcy. Targetowanie czyli kierowanie reklamy na wybraną przez nas grupę docelową klientów to nic innego jak wybranie konkretnych cech tych klientów, które według nas dadzą nam lepszą sprzedaż.

Polecane: klimatyzacja-do-domu.waw.pl

Polecane: laweta warszawa