Turystyka i rekreacja a hierarchia potrzeb ludzkich

Na ogól potrzebę ludzką określa się jako pożądanie czegoś niezbędnego do zapewnienia warunków rozwoju i funkcjonowania człowieka. To pożądanie może dotyczyć przedmiotów materialnych, pewnych stanów emocjonalnych, wyników jakiegoś działania oraz określonych stosunków między ludźmi. W ekonomii potrzeby są Czytaj więcej...

Ekonomika turystyki

Ekonomia jest nauką o procesach gospodarczych w sferze produkcji, podziału, wymiany i konsumpcji środków zaspokajania potrzeb ludzkich. Ze względów praktycznych występuje jednak także potrzeba wyodrębnionego rozpatrywania poszczególnych dziedzin procesu gospodarczego. Zajmują się tym poszczególne działy ekonomii sz Czytaj więcej...

Historia Banku Przemysłowego S.A.

Bank Przemysłowy S.A. w Łodzi został utworzony w 1990 r. z inicjatywy łódzkich przedsiębiorstw przemysłu lekkiego. Kapitał założycielski wynosił 1300 tys. zł. Ośmiu z ogólnej liczby 36 akcjonariuszy posiadało 85% kapitału akcyjnego. Bank rozpoczął działalność operacyjną w lutym 1991 r. Mimo pogłębiającej Czytaj więcej...

Początki marketingu internetowego

Internet ma coraz większe znaczenie dla działań marketingowych każdej firmy. Zagonieni w codzienności i zmęczeni ciężką pracą klienci zauważają, że korzystając z Internetu można zaoszczędzić dużo czasu. Zamiast spędzać czas na bieganiu pomiędzy sklepami mogą sprawdzić, kto oferuje produkt, który ich inter Czytaj więcej...

Początki bankowości internetowej

Pionierem bankowości internetowej w Polsce był Powszechny Bank Gospodarczy SA, który uruchomił swój oddział internetowy w październiku 1998 r. (od 1999 r. bank ten został włączony do Pekao SA). Przez ponad rok nie miał on żadnej konkurencji na rynku; dopiero w listopadzie 1999 r. usługi internetowe zaoferował kolej Czytaj więcej...

Funkcje i ocena reklamy

Funkcje, jakie spełnia obecnie reklama, oceniane są różnorodnie. Wśród polskich klientów przeważa zdanie, że reklamy są źródłem użytecznych informacji i że korzystnie wpływają na gospodarkę. Słabo akceptowane są poglądy na temat tego, że reklamy narzucają klientom wzorce konsumpcji i przyjemności płynąc Czytaj więcej...

Kierunki rozwoju gospodarczego krajów Trzeciego Świata

Jednym z centralnych problemów strategicznych Trzeciego Świata jest rozwój przemysłowy. Nie są one w stanie samodzielnie rozwijać nowoczesnych, naukochłonnych jego gałęzi. Realistycznie rzecz biorąc kraje te muszą rozwijać tradycyjne gałęzie przemysłu, ale planując perspektywicznie powinny one uwzględniać możl Czytaj więcej...