Prawna sytuacja uczestników umowy faktoringu

W wyniku zawarcia umowy faktoringowej powstają określone prawa i obowiązki dla wszystkich podmiotów mających związek z dokonaną transakcją faktoringową, a więc zarówno faktora i faktoranta, jak i dłużnika.Na skutek zawarcia umowy faktoringu na faktora przechodzi cedowana w ramach tej umowy wierzytelność. Staje si� Czytaj więcej...

Warunki zawarcia umowy faktoringowej cz. 1

Umowa faktoringu należy jak dotąd do umów nienazwanych (contractus innominatus), co oznacza, że nie została ona w polskim prawie wyraźnie uregulowana ani w kodeksie cywilnym ani w innych przepisach pozakodeksowych. Także w najbardziej rozwiniętych ekonomicznie krajach Europy instytucja faktoringu nie została jeszcze uno Czytaj więcej...

Prawne podstawy transakcji faktoringowej

Stosunek prawny faktoringu kreuje zarówno złożona umowa faktoringowa, jak i stosunki zobowiązaniowe wynikające z umowy podstawowej, a także z relacji między faktorem a dłużnikiem. Jak już nadmieniono, faktoring w obecnej postaci jest efektem ewoluowania tego produktu wraz z rozwojem gospodarczym. W fazie pierwotnej fak Czytaj więcej...

Koszty reklamy internetowej

Wydatki na reklamę w Internecie stale rosną, choć ciągle stanowią tylko część wszystkich funduszy przeznaczonych na reklamę. Wzrost ten świadczy o tym, iż warto w to medium inwestować. Szacuje się, że wydatki na reklamę w internecie, całościowo wyniosą, w Polsce, w roku 2007 około 290 mln zł, a w roku 2008 a� Czytaj więcej...

Formy reklamy internetowej znane w roku 2008

Rozwój możliwości reklamowych w Internecie pędzi niczym rakieta. Mamy coraz więcej form reklamy, kanałów reklamowych czy sposobów na promocję.Ponownie wyobraźmy sobie jednak, że mamy rok 2008...Dzięki Internetowi, sprzedający może dynamicznie przygotowywać indywidualna reklamę dostosowana do danego odbiorcy. Już Czytaj więcej...

Początki marketingu internetowego

Internet ma coraz większe znaczenie dla działań marketingowych każdej firmy. Zagonieni w codzienności i zmęczeni ciężką pracą klienci zauważają, że korzystając z Internetu można zaoszczędzić dużo czasu. Zamiast spędzać czas na bieganiu pomiędzy sklepami mogą sprawdzić, kto oferuje produkt, który ich inter Czytaj więcej...

Handel i usługi czyli e-commerce w Internecie

Handel i usługi (commerce) to obiecująca, ale mało jeszcze rozwinięta płaszczyzna Internetu. Istnieją tu ograniczenia techniczne i mentalne, tym większe w Polsce, skupiającej się jeszcze na prostym handlem za gotówkę.Internet jest miejscem działalności gospodarczej, zarówno handlowej (sprzedaży i aukcji), jak i us Czytaj więcej...

Funkcje i ocena reklamy

Funkcje, jakie spełnia obecnie reklama, oceniane są różnorodnie. Wśród polskich klientów przeważa zdanie, że reklamy są źródłem użytecznych informacji i że korzystnie wpływają na gospodarkę. Słabo akceptowane są poglądy na temat tego, że reklamy narzucają klientom wzorce konsumpcji i przyjemności płynąc Czytaj więcej...

Jak zaprojektować ogłoszenie reklamowe w prasie?

Ogłoszenie takie składać się powinno z 4 najważniejszych elementów. Są nimi:1. Ilustracja2. Nagłówek3. Treść4. SloganAd1. Ilustracja powinna pobudzić ciekawość czytającego i skłaniać go do przeczytania całej treści reklamy, dzięki czemu otrzyma odpowiedz na swoje pytania. Ilustracje, fotografie są lepsze od Czytaj więcej...