Rodzaje zabezpieczeń płatności w Internecie

W związku z rozwojem handlu w Internecie, należało opracować metody dokonywania płatności za zakupione towary i usługi. Początkowo stosowano (stosuje się do tej pory) metody polegające na połączeniu transakcji zawieranej przez sieć z zapłatą dokonywaną, poza Internetem. Uiszczenie należności w tej metodzie pole Czytaj więcej...

Prawna sytuacja uczestników umowy faktoringu

W wyniku zawarcia umowy faktoringowej powstają określone prawa i obowiązki dla wszystkich podmiotów mających związek z dokonaną transakcją faktoringową, a więc zarówno faktora i faktoranta, jak i dłużnika.Na skutek zawarcia umowy faktoringu na faktora przechodzi cedowana w ramach tej umowy wierzytelność. Staje si� Czytaj więcej...

Warunki zawarcia umowy faktoringowej cz. 1

Umowa faktoringu należy jak dotąd do umów nienazwanych (contractus innominatus), co oznacza, że nie została ona w polskim prawie wyraźnie uregulowana ani w kodeksie cywilnym ani w innych przepisach pozakodeksowych. Także w najbardziej rozwiniętych ekonomicznie krajach Europy instytucja faktoringu nie została jeszcze uno Czytaj więcej...

Prawne podstawy transakcji faktoringowej

Stosunek prawny faktoringu kreuje zarówno złożona umowa faktoringowa, jak i stosunki zobowiązaniowe wynikające z umowy podstawowej, a także z relacji między faktorem a dłużnikiem. Jak już nadmieniono, faktoring w obecnej postaci jest efektem ewoluowania tego produktu wraz z rozwojem gospodarczym. W fazie pierwotnej fak Czytaj więcej...

Koszty reklamy internetowej

Wydatki na reklamę w Internecie stale rosną, choć ciągle stanowią tylko część wszystkich funduszy przeznaczonych na reklamę. Wzrost ten świadczy o tym, iż warto w to medium inwestować. Szacuje się, że wydatki na reklamę w internecie, całościowo wyniosą, w Polsce, w roku 2007 około 290 mln zł, a w roku 2008 a� Czytaj więcej...

Początki marketingu internetowego

Internet ma coraz większe znaczenie dla działań marketingowych każdej firmy. Zagonieni w codzienności i zmęczeni ciężką pracą klienci zauważają, że korzystając z Internetu można zaoszczędzić dużo czasu. Zamiast spędzać czas na bieganiu pomiędzy sklepami mogą sprawdzić, kto oferuje produkt, który ich inter Czytaj więcej...

Handel i usługi czyli e-commerce w Internecie

Handel i usługi (commerce) to obiecująca, ale mało jeszcze rozwinięta płaszczyzna Internetu. Istnieją tu ograniczenia techniczne i mentalne, tym większe w Polsce, skupiającej się jeszcze na prostym handlem za gotówkę.Internet jest miejscem działalności gospodarczej, zarówno handlowej (sprzedaży i aukcji), jak i us Czytaj więcej...