Funkcje i ocena reklamy

Funkcje, jakie spełnia obecnie reklama, oceniane są różnorodnie. Wśród polskich klientów przeważa zdanie, że reklamy są źródłem użytecznych informacji i że korzystnie wpływają na gospodarkę. Słabo akceptowane są poglądy na temat tego, że reklamy narzucają klientom wzorce konsumpcji i przyjemności płynąc Czytaj więcej...

Jak zaprojektować ogłoszenie reklamowe w prasie?

Ogłoszenie takie składać się powinno z 4 najważniejszych elementów. Są nimi:1. Ilustracja2. Nagłówek3. Treść4. SloganAd1. Ilustracja powinna pobudzić ciekawość czytającego i skłaniać go do przeczytania całej treści reklamy, dzięki czemu otrzyma odpowiedz na swoje pytania. Ilustracje, fotografie są lepsze od Czytaj więcej...

Czynniki określające popyt na czynniki wytwórcze

Teoria ekonomii dzieli wszystkie czynniki produkcji na 3 podstawowe kategorie:1. zasoby naturalne (ziemia i jej wnętrze) - dochodem z ziemi jest czysta renta ekonomiczna.2. zasoby pracy ludzkiej - dochody z zastosowania tego czynnika to płace z tytułu z tytułu świadczenia usług pracy3. kapitał - kapitał ten określa się Czytaj więcej...

Uwarunkowania międzynarodowego podziału pracy

Analizując Międzynarodowy podział pracy możemy go dokonywać tego w dwóch  podstawowych ujęciach:1. Dynamicznym2. Statycznym Ujęcie statyczne zakłada przyjęcie już istniejącej struktury towarowej i geograficznej za stałą i niezmienną. Podejście statyczne może być przydatne do rozważań teoretycznych w tym Czytaj więcej...

Międzynarodowy podział pracy

Charakterystyka ogólna podziału pracyPodział pracy to sposób organizacji procesów produkcyjnych w społeczeństwie,  polegający na wyodrębnieniu się grup ludzi zajmujących się wytwarzaniem  określonych produktów (społeczny podział pracy) lub wykonujących określone czynności przy wytwarzaniu tego samego Czytaj więcej...

Rodzaje umów w prawie cywilnym

Wśród umów zobowiązaniowych wyróżnia się:- umowa nazwana to każda umowa uregulowana w kodeksie cywilnym. Niektóre umowy nazwane unormowane są w przepisach pozakodeksowych. Chodzi tu o ukształtowane historycznie typy umów, często się powtarzające jak: sprzedaż, najem, zlecenie, umowa o dzieło.- umowa nienazwana w Czytaj więcej...